Onderlinge Avondwedstrijd nr. 5

Reglement avondwedstrijden

1. Vissen met de vaste stok in competitieverband in de Metropoleput van 18:30 tot 21:00 uur.
2. Vissen via stek loting in 4 vakken met elk 5 deelnemers, maximaal 20 deelnemers.
3. De stek loting is van 17:45 tot 18:00 uur.
4. Het inschrijfgeld bedraagt € 2,00 per wedstrijd. In één keer gepast betalen voor alle wedstrijden.
(Geen uitzonderingen daargelaten) € 16,00.
5. Verboden te vissen en te voeren met verse vase en gekleurde maden.
6. Voer maximaal 1,5 liter nat aangemaakt in totaal.
7. Hengellengte maximaal 11,5 meter, hengel en lijn samen 17 meter.
8. Er moet rechtuit gevist worden zodat de naaste visser links en rechts geen hinder ondervindt.
9. Leefnet en een ruim schepnet droog meebrengen en moet fijne mazen hebben.
10. Bij een vangst van meer dan 25KG of 10 vissen een tweede leefnet gebruiken.
11. Vissen verplicht onthaken op een onthaak mat of onthaken in het schepnet.
12. Gevlochten lijn en haken met een weerhaak zijn niet toegestaan.
13. Bij het 1e signaal voeren en vissen bij het 2e signaal einde wedstrijd. Aangeslagen vis telt nog mee.
14. Er wordt gevist op gewicht, snoek, snoekbaars en paling tellen niet mee bij de weging.
15. De geldprijzen voor de avondwedstrijden moeten tijdens de jaarvergadering persoonlijk afgehaald worden. Bij niet afmelden of aanwezig zijn gaat de prijs naar de volgende op de ranglijst.
16. Om voor de Koningstitel in aanmerking te komen moet men de avond- en vrije hengel wedstrijden
mee gevist hebben.
17. Werp geen overgebleven voerresten, papier of ander afval in of langs het water.
18. Overgebleven voerresten niet in de afvalbakken deponeren, dit trekt ongedierte aan.
19. Diegenen die een van de bovenstaande regels overtreed wordt onmiddellijk gediskwalificeerd van die wedstrijd waarbij de overtreding is geconstateerd. Bij naderend onweer wordt onmiddellijk gestopt en overleggen de commissieleden wat te doen.
20. In alle gevallen waarin dit reglement niet is voorzien, beslist de wedstrijdcommissie.
21. HSV de Waalkanters stelt zich niet voor, tijdens en na de wedstrijd aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook.

Datum (en tijd) Dinsdag 11-06-2019 18:30 uur t/m dinsdag 11-06-2019 21:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum Vrijdag 15-02-2019