Oprichting - statuten

Hengelsportvereniging De Waalkanters is in maart 1960 opgericht door een tiental zeer fanatieke hengelaars in café Den Hommel aan de Ambthuisstraat 1 te Druten. HSV De Waalkanters is inmiddels uitgegroeid tot één van de grotere hengelsportverenigingen in Maas en Waal.

HSV de Waalkanters heeft momenteel een leden aantal van ongeveer 430 leden incl. jeugdleden.
Verder beschikt de vereniging over drie prachtig gelegen viswateren die allen goed per auto en fiets bereikbaar zijn en waarin voldoende vis aanwezig is van allerlei maten en soorten.
De vereniging staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 40144211 en is aangesloten bij Sportvisserij Nederland en Hengelsport Federatie Midden Nederland.

Download hier de statuten van hengelsportvereniging de Waalkanters.