Reglementen

Download visreglement 2023 - put 1 & 2

Download visreglement 2023 - put 3

Visreglement 2024 voor put 1 & 2

1. Er mag worden gevist conform de Nederlandse Visserijwetgeving met uitzondering van de navolgende verenigingsbepalingen:

- er kan op geen enkele wijze gebruikgemaakt worden van de mee vis toestemming op onze verenigingswateren.
- een sticker op de vispas voor de derde hengelvergunning en/of nachtvisvergunning is voor de wateren van H.S.V. de Waalkanters niet van toepassing.

2.Het is verboden om, met uitzondering van een fiets met een fietskar, gemotoriseerde voertuigen en fietsen langs het water mee te nemen. (Brom)fietsen behoren in de onmiddellijke nabijheid van de toegangshek gestald te worden. Overige gemotoriseerde voertuigen moeten op de openbare weg geparkeerd worden. Parkeren op de toegangsweg naast de flat is met een maximum van 30 minuten alleen toegestaan voor laden en lossen.

3.Huisdieren zijn te allen tijde verboden.

4.Vissen met meer dan twee hengels is verboden.

5.Nachtvissen is alleen toegestaan voor leden van H.S.V. de Waalkanters die in het bezit zijn van een door de vereniging uitgegeven nachtvisvergunning. Het gebruik van tenten met een maximum afmeting van 2,80 m bij 2,20 m is toegestaan.

6.Tenten en fietskarren moeten zo worden geplaatst dat verder liggende visstekken voor andere vissers, ook met een fietskar of kruiwagen, goed bereikbaar zijn.

7.Tussen zonsondergang en zonsopkomst mogen alleen op dat moment actief vissende leden zich langs de waterkant bevinden.

8.Er mag niet worden gebarbecued en/of een open vuur worden gemaakt. Het gebruik van kooktoestellen is wel toegestaan.

9. Er geldt een meeneemverbod voor alle vissoorten.

10.Het is niet toegestaan om bomen, struiken, oever- en waterplanten, oevers en aangebrachte voorzieningen op enige wijze te beschadigen.

11.Het is verboden om overlast te veroorzaken in welke vorm dan ook. De sportvisser is persoonlijk aansprakelijk voor zijn/haar handelingen. De visstek dient schoon achter gelaten te worden. Klein afval, met uitzondering van overgebleven voerresten, mag in de daarvoor bestemde afvalbakken gedeponeerd worden. Etenswaren, voerresten en overig afval dient men mee naar huis te nemen.

12.Het is verboden zich met boten op het water te begeven. Het gebruik van radiografisch bestuurde voerboten is wel toegestaan.

13. Er mag maximaal 5 meter links en rechts van de eigen visstek gevist worden zodat andere vissers geen hinder ondervinden.

14.Gevlochten lijnen inclusief voorslag, haken met weerhaken en vastlood systemen zijn verboden.

15.Voor snoek, snoekbaars en baars geldt een gesloten tijd van 1 maart tot 1 september, Er mag slechts met één hengel worden gevist indien die be-aast is met een dode vis, stukjes vis, of kunstaas groter dan 2 1/2 cm. Vissen op snoek en snoekbaars met levend aas is verboden.

16.Voor het vissen op karper is men verplicht een onthaakmat en een fijnmazig schepnet te gebruiken. Het gebruik van een bewaarzak is verboden.

17.Er mag alleen worden gevist met wormen, maden, brood, deeg en pellets/boilies. Het gebruik van gekleurde maden, alle soorten noten en ongekookte mais als voer of als aas is verboden.

18.Vis overzetten naar een andere put is niet toegestaan tenzij dit met uitdrukkelijke toestemming van het bestuur gebeurt.

19.Een nieuw lid dient bij controle zijn/haar geprinte voorlopig bewijs van lidmaatschap te kunnen tonen.

20.Diegene die zich niet aan de bovengenoemde regels houdt, wordt geacht zonder vergunning te vissen (artikel 21 van de Visserijwet) en in strijd met de toegangsregels aanwezig te zijn (Artikel 461 Wetboek Van Strafrecht). Hij/zij zal per kalenderjaar bij een eerste overtreding mondeling gewaarschuwd worden, bij een tweede overtreding een schriftelijke waarschuwing ontvangen, bij een derde overtreding geschorst worden voor een periode van vier weken, ingaande de dag na vaststelling van de overtreding en bij een vierde overtreding definitief geroyeerd worden. Een eventuele schorsing en/of royement wordt per e-mail en per aangetekende brief bevestigd.

21. H.S.V de Waalkanters stelt zich niet aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook.

•In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.

•Een ieder die lid is van H.S.V. de Waalkanters behoort de verenigingsbepalingen te kennen en zich hier naar te gedragen.

Het bestuur van H.S.V. de Waalkanters

Visreglement 2024 voor put 3

- een sticker op de vispas voor de derde hengelvergunning en/of nachtvisvergunning is niet van toepassing voor de wateren van H.S.V. de Waalkanters

2.Het is verboden om, met uitzondering van een fiets met een fietskar, gemotoriseerde voertuigen en fietsen langs het water mee te nemen. (Brom)fietsen behoren in of bij de fietsstalling geparkeerd te worden. Gemotoriseerde voertuigen moeten op de parkeerplaats of langs de Van Heemstraweg geparkeerd worden.

3.Huisdieren zijn te allen tijde verboden.

4.Er mag gevist worden van zonsopkomst tot zonsondergang. Nachtvissen is dus niet toegestaan.

5.Tijdens wedstrijden mag er niet gevist worden, tenzij men zich heeft aangemeld als deelnemer van de wedstrijden.

6. Er geldt een meeneemverbod voor alle vissoorten.

7.Het is niet toegestaan om bomen, struiken, oever- en waterplanten, oevers en aangebrachte voorzieningen op enige wijze te beschadigen.

8. Er mag niet worden gebarbecued en/of een open vuur worden gemaakt.

9.Het is verboden om overlast te veroorzaken in welke vorm dan ook. De sportvisser is persoonlijk aansprakelijk voor zijn/haar handelingen. De visstek dient schoon achter gelaten te worden. Klein afval, met uitzondering van overgebleven voerresten, mag in de daarvoor bestemde afvalbakken gedeponeerd worden. Etenswaren, voerresten en overig afval dient men mee naar huis te nemen.

10.Het is verboden zich met boten op het water te begeven of gebruik te maken van radiografisch bestuurde voerboten.

11. Er moet rechtuit gevist worden zodat andere vissers geen hinder ondervinden.

12. Vissen met meer dan twee hengels is verboden.

13.Het is verboden om met welke hengelsoort dan ook verder dan 20 meter van de oever te vissen.

14.Er mag alleen gevist worden met nylon draad met een maximale dikte van 0,25mm en een maximale haakmaat 10. Gevlochten lijnen, haken met weerhaken en vastlood systemen zijn verboden.

15.Er mag nooit op baars, snoek of snoekbaars gevist worden.

16.Paraplu systemen met één centrale steel en een maximale doorsnede van 250 cm zijn toegestaan. Het gebruik van tenten of shelters met meer dan één steel is verboden.

17.Paraplu’s en fietskarren moeten zo worden geplaatst dat verder liggende visstekken voor andere vissers, ook met een fietskar, goed bereikbaar zijn.

18.Voor het vissen op karper is men verplicht een onthaakmat en een fijnmazig schepnet te gebruiken. Het gebruik van een bewaarzak is verboden.

19.Er mag alleen worden gevist met wormen, maden, brood, deeg en pellets/boilies met een maximale doorsnede van 10mm. Het gebruik van gekleurde maden, noten, pinda’s en ongekookte mais als voer of als aas is verboden.

20.Vis overzetten naar een andere put is niet toegestaan tenzij dit met uitdrukkelijke toestemming van het bestuur gebeurt.

22. Een jeugdlid onder de 14 jaar moet onder begeleiding van een volwassen lid samen op dezelfde visstek vissen.

23.Een nieuw lid dient bij controle zijn/haar geprinte voorlopig bewijs van lidmaatschap te kunnen tonen.

24.Diegene die zich niet aan de bovengenoemde regels houdt, wordt geacht zonder vergunning te vissen (artikel 21 van de Visserijwet) en in strijd met de toegangsregels aanwezig te zijn (Artikel 461 Wetboek Van Strafrecht). Hij/zij zal per kalenderjaar bij een eerste overtreding mondeling gewaarschuwd worden, bij een tweede overtreding een schriftelijke waarschuwing ontvangen, bij een derde overtreding geschorst worden voor een periode van vier weken, ingaande de dag na vaststelling van de overtreding en bij een vierde overtreding definitief geroyeerd worden. Een eventuele schorsing en/of royement wordt per e-mail en per aangetekende brief bevestigd.

25. H.S.V de Waalkanters stelt zich niet aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook.

•In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.

Het bestuur van H.S.V. de Waalkanters